V prispevku Priprava načrta trženja jabolčne penine smo že pisali o odločitvi dijakinj 4. letnika (šolsko leto 2020/21) programa ekonomski tehnik Šolskega centra Srečka Kosovela Sežana, da bodo (pod vodstvom mentorice Mojce Železnik Buda) pripravile maturitetno nalogo z naslovom Jabolčna penina, ki bo med drugim uporabljena tudi na tekmovanju Več znanja za več turizma, katerega vodi Turistična zveza Slovenije in katerega zaključek bo potekal že zelo kmalu, v sredini maja.
V četrtek, 6. maja 2021, smo se z dijakinjami ter dijaki, ki so se jim pridružili za namen tekmovanja, srečali na evalvacijskem srečanju, ki je (deloma) potekalo na daljavo. Na srečanju smo govorili o celoletnem procesu priprave maturitetne naloge, kako je ta potekal, kaj bi naredili drugače in kaj se jim je v procesu zdelo najbolj smiselno. Dijakinje so izpostavile koliko truda in ur je bilo vloženih, da je maturitetna naloga nastala kot celota – izvedle so primarno in sekundarno raziskavo, opravile analizo trga jabolčnih penin, se ogromno naučile ne le o izdelavi jabolčne penine, temveč tudi sadjarstvu na splošno. Najbolj so cenile možnost sodelovanja z »naročnikom« Sadjarsko kmetijo Pečar, na kateri so jih sprejeli z odprtimi rokami ter pravim mentorskim pristopom, predvsem s strani Maje Pečar, ki se ji na tem mestu iz srca zahvaljujemo za priložnost sodelovanja. Kmetija Pečar je pričela s preizkušanjem postopka ter izdelovanjem jabolčne penine ter namerava ta izdelek nadalje razvijati, kar je nasploh pohvalno, saj se na ta način širi možnost predelave brkinskih jabolk. Posebno dodano vrednost povezovanja v okviru priprave načrta trženja jabolčne penine prepoznavajo tudi dijakinje, ki so se naučile kako se oblikuje pravi turistični proizvod in poleg tega pridobile veliko novih izkušenj sodelovanja ter usklajevanja s pravim »naročnikom«, ki jim bodo zagotovo prišle prav pri nadaljnjem šolanju, pri opravljanju poklica in v vsakdanjem življenju.
Za udeležbo na tekmovanju Več znanja za več turizma, kjer ekipe štejejo 7 članov, so se 4 dijakinje povezale še s tremi dijaki smeri ekonomski tehnik, s katerimi so skupaj pripravili del aktivnosti ter predstavitev na virtualni tržnici, ki je bila tudi del tekmovanja. Izdelke dijakov, ki so se udeležili letošnjega (in prejšnjih) tekmovanja, si lahko ogledate na spletni strani Šolskega centra Srečka Kosovela Sežana.
PREDLOG NAČRTA JABOLČNE PENINE
V okviru priprave načrta trženja jabolčne penine je bila (preko spletne platforme 1ka) opravljena anketa o poznavanju jabolčne penine in Sadjarske kmetije Pečar. Anketo je rešilo 97 ljudi, starih od 18 do 68 let.
Pred izvedbo ankete so bili postavljeni naslednji cilji:
– ugotoviti ali potrošniki poznajo novo jabolčno penino in Sadjarsko kmetijo Pečar,
– izvedeti, koliko bi bili kupci pripravljeni plačati zanjo,
– ugotoviti na kakšne dejavnike so kupci pri nakupu najbolj pozorni in kakšni načini promocije najbolj vplivajo na njih,
– izvedeti ali bi potrošnike zanimal tudi nakup drugih izdelkov Sadjarske kmetije Pečar.
Poleg ankete so dijakinje opravile še intervju ter sekundarno raziskavo Sadjarske kmetije Pečar. Na podlagi pridobljenih informacij so dijakinje izdelale različne etikete, plakate ter verzije logotipov, ki bi jih lahko uporabili na steklenicah jabolčne penine, v okviru predmeta Multimedija pa še predlog spletne strani ter radijska oglasa, namenjena promociji produkta.
Izdelane materiale so posredovale gospe Maji Pečar, ki je predloge pregledala ter se po morebitnih dodelavah odločila, katera etiketa, plakat ter primer logotipa so ji najbolj všeč in katere bodo uporabljali na njihovih proizvodih.
Na podlagi izdelanih promocijskih materialov so dijakinje pripravile še načrt trženja – glede na to ali gre za kupca, ki je fizična oseba ali ko gre za kupca, ki je pravna oseba. V obeh primerih so upoštevale geografski, demografski, socialno-ekonomski, psihografski (miselni) kriterij ter vedenje pri nakupu in pripravile trženjski splet.
Trženjski splet je izhodišče trženja in ga sestavlja skupek trženjskih orodij, ki jih podjetja uporabljajo za doseganje trženjskih ciljev na trgu. Elementi se povezujejo v smiselno celoto s katero se pozneje uvrščajo na trg med konkurenco. Področja trženjskega spleta vključujejo področje izdelkov, cen, marketinških poti in poti komuniciranja ter so med sabo usklajene, saj mora biti na trg izdelek postavljen z njemu primerno ceno.
Za sekundarno raziskavo in za zadovoljitev potreb znanega naročnika so sestavile še vse sestavine trženjskega spleta po modelu 7P, in sicer izdelek, cena, distribucija, promocija (oglaševanje, stik z javnostjo), človeški viri, organizacija ter fizični dokazi. Na ta način so v okviru priprave maturitetne naloge pripravile zaokrožen načrt trženja jabolčne penine, ki je pripravljen za izvedbo.
Vsebinski pregled pripravila: Jerneja Modic, ORA Krasa in Brkinov d.o.o.
Projekt KAKOVOST & PODJETNIŠTVO se izvaja v okviru Podukrepa 19.2: Podpora za izvajanje operacij v okviru strategije lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost.